Kennis delen is Kracht!

Was weer een leerzaam weekje.
Afgelopen dinsdag mocht ik de op verzoek van de Jongeren ledenraad van de Rabobank in Krimpenerwaard een volle zaal jonge ondernemers en medewerkers van de Rabobank inspireren over het gebruik van nieuwe media en het veranderende communicatielandschap.
De gesprekken na de presentatie waren eigenlijk nog leuker. Dan merk je dat mensen heel langzaam in beginnen te zien dat het echt anders moet. Een mooie iOpener voor mij was de directeur van de bank die vertelde dat de meeste Nederlanders ‘s avonds tussen 21.00 en 23.00 uur hun bankzaken doen. Alleen jammer dat er dan niemand van de Bank bereikbaar is.

Image

En dan de aftrap van de nieuwe SRM Comm-C opleiding. 70 communicatie adviseurs die beginnen aan de opleiding.
In de afzonderlijke groepen hebben we vandaag heerlijk gediscussieerd over de mogelijkheden en kansen van nieuwe en sociale media.
Maar nog belangrijker begint ook bij deze adviseurs langzaam het besef binnen te komen dat het niet alleen over communicatie gaat.
Dat communicatie in deze nieuwe wereld ook effect heeft op de organisatie. Dat bedrijven moeten gaan leren om te delen.
Een van de deelnemers wist deze verandering prachtig te verwoorden met een regel die intern wordt gebruikt: Kennis is niet langer Macht. Kennis delen is de nieuwe Kracht.

Gelukkig hebben we 2 dagdelen in de Comm-C opleiding beschikbaar voor Nieuwe en Social Media dus dat gaat helemaal goed komen!

 

0image1image

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s