Update Time

Met een bijna plaatsvervangende schaamte kom je er dan opeens achter dat je al maanden niets meer hebt geschreven op de Branded Entertainment site. No Entertainment What So Ever! Slechte zaak. Dus hoogste tijd voor een noodzakelijke update.
Wat hebben we allemaal gedaan? Veel lessen en Masterclasses voor de SRM. Over nieuwe media, marketingcommunicatie en natuurlijk de zoektocht naar de ziel van communicatie. Noem het de Purpose die zou moeten leiden tot Profit.
Dit laatste heeft steeds meer mijn interesse omdat ik met voortschrijdend inzicht ervaar dat er voor alle activiteiten wel een kern nodig is. Een DNA. Een idee. Alle activiteiten die je als organisatie onderneemt moeten gekoppeld zijn aan dit uitgangspunt.

Samen met Guy van Liemt zijn we erg druk met het schrijven van een nieuw boek over marketingcommunicatie. Het idee is om een nieuw standaardwerk te maken dat aansluit op de wensen van de markt. Waarin on- en offline zijn geïntegreerd en dat in 14 heldere stappen marketingcommunicatie adviseurs helpt gestructureerd te werken aan een plan dat doelgericht alle issues behandeld die noodzakelijk zijn. Wellicht ook de reden dat er hier niet zoveel nieuwe berichten verschijnen. Medio 2013 gaat het verschijnen bij Noordhoff Uitgevers.

Tussen het schrijven door trekken we nog steeds met de laptop door Nederland om mensen te inspireren en inzicht te geven in de laatste ontwikkelingen. Helaas te veel om op te noemen maar een aantal pik ik er even uit omdat ze bijzonder of specifiek waren.

Startersdag Kamer van Koophandel 2012

2 sessie in tot de nok toe gevulde zalen. Heerlijk om mensen die nadenken over het beginnen van een eigen bedrijf inspiratie mee te kunnen geven over de dingen waarvan ik denk dat ze belangrijk zijn. De tweede sessie was zelfs zo gewild dat er een “security” bij de deur moest staan om het beheersbaar te houden.

Image

Grappig genoeg was dat later ook nog terug te lezen in een blog van een bezoeker. (http://www.alwaysonstage.nl/11-miljoen-pitstop/)

0image

Tandartsen in Maastricht

Van een heel ander kaliber was een optreden in Maastricht voor tandartsen en tandtechnici. Een inspirerende ontdekkingsreis die de tandartsen meenam in de nieuwe wereld.
Kernboodschap: focus niet op je eigen kwaliteiten maar op het effect voor de patiënt. Denk niet in techniek maar in toegevoegde waarde. Denk in de “smile” als ultiem bewijs van je werk.

1image2image

Leidsch Dagblad

Op initiatief van het Leidsch Dagblad en de Gemeente Leiden is er sinds kort het fenomeen “Werk in Uitvoering”. Ik had de eer de aftrap te doen met een sessie over Social Media voor Ondernemers. En zowaar hebben we daar ook nog het Dagblad zelf mee gehaald!

3image

De Slagers

En die Slagers komen natuurlijk niet uit de lucht vallen. Verschillende presentaties hebben er dit jaar plaats gevonden voor zowel de Koninklijke Nederlandse Slagersvereniging als voor de Keurslagers organisatie. Heerlijk want daarin kan ik mijn passie voor koken combineren met smakelijke verhaaltjes.

4image



En dit was slechts een deel van het verhaal. Maar in ieder weer even een beetje content op de site 🙂
Kijken of we dit iets beter kunnen bijhouden. Of is de wens de vader van de gedachte?

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s