Oktober 2013

Time Flies! De laatste post was alweer van mei 2013. En dan te bedenken dat ik als titel van deze site had bedacht dat het geen website zou moeten zijn maar een levend document. Lekker als je dat dan ook een beetje “laat leven”.

Geen excuus maar er was nogal wat te doen de laatste tijd. Het marketingcommunicatie boek begint eindelijk vorm te krijgen. De laatste hoofdstukken worden nu geschreven door Guy van Liemt en mijzelf. Geplande lancering is vlak voor de zomer 2014. Dan kunnen de studenten er in het nieuwe jaar nog gebruik van maken. Mooi om te weten dat Marketingcommunicatie meer lesuren gaat krijgen dus dan komt dit boek mooi van pas.

En ondertussen moet er ook nog gewerkt worden. Dat was een beetje teveel om allemaal op te noemen maar om toch een beeld te geven pikken we er een paar leuke uit. Van die opdrachten waar je blij van kunt worden zeg maar.

De zomer begon dit jaar goed vanwege een uitnodiging om richting Curaçao komen. Een van mijn mede trainers en gepassioneerde vakgenoten is Kim Swagemakers. Zij is al enige tijd werkzaam op Curaçao o.a. voor ennia verzekeringen. Een van de twee grootste verzekeraars op de Antillen. De opdracht zelf is nog geheim maar hopelijk is het effect binnenkort zichtbaar. Niet alleen voor de inwoners van Curaçao, Aruba en Bonaire maar ook voor de rest van de wereld. En natuurlijk kan ik jullie niet het plaatje onthouden hoe dat er uit ziet als je klaar bent na een dag hard werken.

ennia

Persconferentie
Persconferentie

Voor de vakantie was er nog net tijd voor een intensieve social media training voor Buurtkracht. Heerlijk om met alle medewerkers na te denken over de inzet van social media in de wijk. En wat een genot om de passie van de directie te ervaren. Geen top-down approach maar gewoon in de groep en iedereen kan en mag alles zeggen. Dan snap je eigenlijk al heel erg goed wat social is en hoe je dat in kunt zetten.

Na een trainingsdag op de Universiteit van Wageningen (ongekend wat ze daar allemaal doen) volgende een uitgebreide training bij de TROS. Drie dagdelen lang de presentatoren, programma makers, communicatiemedewerkers en webredacties meenemen op de effecten van social media voor de broadcasters.  Handig dat de oude ervaring van SBS Broadcasting dan toch nog van pas komt. “Connecting the dots” zullen we maar zeggen.

TROS

Naast de sessie met War Child en Diabetes Fonds is er ook nog de SRM. De persoonlijke passie om door kennis te delen een bijdrage te leveren aan een betere kwaliteit van het vakgebied. Zo was er de keynote tijdens het kick-off weekend van de Communicatie-C opleiding. 80 communicatie adviseurs en een bak inspiratie aan het einde van hun eerste opleidingsdag. Blijft een feestje om te doen en te voelen dat de boodschap ook overkomt.

Samen met Guy van Liemt (inderdaad de andere auteur) hadden we het “Live-Case” weekend met een mooie War Child case en de start van alweer een nieuwe editie Marketingcommunicatie-B. Wat een heerlijke groep van bijna 30 studenten die we een weekend lang mee op reis hebben genomen in de eerste stappen van het 14 stappen model en de Trends en Ontwikkelingen in het vakgebied. De evaluaties waren ongekend hoog dus daarmee kon invulling worden gegeven aan de doelstelling.

Tussendoor de fundamenten gelegd voor een nieuwe site van PGA Holland. De site is zojuist live gegaan en we starten nu met de invulling van de communicatiestrategie waarbij we de PGA Pro centraal gaan stellen. Resultaten zullen eind dit jaar zichtbaar zijn.

Nieuwe site PGA Holland

Wat komt er nog aan? Genoeg zullen we maar zeggen. Van Curaçao tot de DDMA en van KPN tot de wethouder in Den Haag. Spannende tijden maar allemaal kleine feestjes.

Tot zover deze update. Volgende maar iets sneller laten verschijnen toch?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s