Afgelopen zondagavond weer prettig verrast door een zeer aansprekende uitzending van VPRO Tegenlicht. In mijn zoektocht voor het schrijven van het Marketingcommunicatie in 14 stappen boek (verschijnt 2e helft 2016) kom ik er steeds meer achter dat mijn visie op content en context steeds meer vorm begint te krijgen. Communicatie in een niet planbare wereld vraagt (smeekt) om relevantie. En dan niet de bedachte vorm maar de authentieke vorm. De vorm die voorkomt uit een visie, een missie, een passie of een WHY. Een vorm die zorgt voor verhalen die het waard zijn om te delen. Remarkable. Of zoals het woord al zegt: “To make a remark about”. Deze verhalen kennen geen eindigheid en vragen er slechts om doorverteld te worden. Niet omdat het moet maar omdat je het wil. Ze vormen het DNA van de organisatie, de drijfveer en inspiratie voor de medewerkers en de onderscheidende reden om klanten in ieder geval een optie te kiezen voor een alternatief dat het verschil kan maken met de rest van de aanbieders. Is het een hype? Nee. Is het een trend? Misschien. Maar als we dan echt willen proberen om op een andere manier te gaan denken zou hier wel eens een mooie insteek kunnen zijn om daar een begin mee te maken.

In de Tegenlicht Meet-Up van woensdag 6 april jl waren er dan ook ruim driehonderd mensen aanwezig in Pakhuis Willem de Zwijger in Amsterdam voor de napraat over dit onderwerp. Tijdens deze bijeenkomst kwamen er vier start-ups pitchen voor hun bedrijf aan drie Dragon’s Dan’s. Prachtig om te zien hoe millenialls de bal oppakken om met kleine ideeën misschien wel grote impact te maken. Kijk maar even op de winnaar van de avond namelijk de meiden van: Baking Power

VPRO Tegenlicht. Rendement van Geluk

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s