Nieuws van de week. 16 oktober 2016

Terwijl we vandaag bijna de 20 graden weer hebben aangeraakt aan het begin van de Herfstvakantie, het menu van het Kerstdiner van het lokale restaurant weer op de mat valt, ProRail weer valt onder het ministerie van Infrastructuur en Milieu en Wiebes wel geld en mensen kwijt is bij de Belastingdienst maar ze nu weer moet inhuren om de workload weg te werken is er gelukkig altijd weer de wekelijkse update met van alles wat over van alles wat. Have Fun en voor straks een mooie week.

#1 Blockchain. Een nieuw organisatie paradigma. Volgens de schrijver van dit artikel gaat de blockchain binnenkort zorgen voor gedecentraliseerde autonome organisaties (DAO’s). Deze gaan, volgens hem, een steeds belangrijkere rol spelen in de maatschappij. Centrale instanties en hiërarchieën zijn steeds minder nodig. De machines regelen het onderling veel efficiënter. Dus niet alleen voor startups maar ook voor de overheid. Interessant verhaal over de technologische impact op organisaties. https://www.linkedin.com/pulse/blockchain-een-nieuw-organisatieparadigma-sander-duivestein

#2 Nederland wordt steeds grijzer. Als we staatjes moeten geloven dan is in 2040 44% van de Nederlandse bevolking 50 jaar of ouder. En aangezien we ook nog steeds ouder worden kan het zelfs zo zijn dat die groep nog veel groter gaat worden. Dat vereist dus ook een andere aanpak van marketing en communicatie. Bijgaand onderzoek van ATKearny is al van 2013 maar er staan wel een aantal zeer interessante eyeopeners is. Dus heb je iets met ouderen dan dit zeker even lezen. http://www.theconsumergoodsforum.com/files/Publications/ageing_consumer_report.pdf

#3 Als je denkt dat het hopeloos slecht gaat met de wereld, lees dan dit verhaal. Gewoon omdat het een heel erg mooi verhaal is met een mooie boodschap. https://decorrespondent.nl/5390/als-je-denkt-dat-het-hopeloos-slecht-gaat-met-de-wereld-lees-dan-dit-verhaal/207218550-e0f17b1e

#4 Customer Service. Eyeopener. Ondanks alle technologische ontwikkelingen toont een rapport aan de in de gedachte van de consumenten de customer service experience steeds slechter wordt. Consumenten geven zelfs de voorkeur aan een technologisch middel in plaats van een menselijke stem! Daarnaast zit de frustratie van de consument in het feit dat ze gemiddeld vijf stappen moeten ondernemen om bij het juiste kanaal terecht te komen. Iets om over na te denken dus! http://www.cmo.com.au/article/606918/report-customer-service-getting-worse-better/

#5 Artificial Intelligence in Websites. We kennen het allemaal. Je gaat op zoek naar een antwoord of je bent op zoek naar een product op dienst. Als je dan bij een website komt zie je tal van onderwerpen of pagina’s met producten die aan je behoeften voldoen. Denk maar eens aan de zoektocht naar een vakantie in Griekenland of een paar mooie rode sneakers bij Zalando. Sinds kort zien we een start van AI bij deze organisaties. Je hoeft niet meer zelf te zoeken, maar slimme technologie in de machine van de website doet dat voor jou. Waardoor het resultaat een betere experience is. Zo ook bij NorthFace. Die maken gebruik van IBM Watson technologie. Kijk maar eens op deze website. Door vragen te beantwoorden kom je vanzelf bij het gewenste product. Mooi!  https://www.thenorthface.com/xps

#6 Ulli. Als we de techniek van hierboven even doortrekken naar het mobiele device dan komen we terecht bij Ulli. Ulli is een browser voor je mobiele telefoon die artificial intelligence gebruikt zodat je niet meer hoeft te zoeken of te typen. Op basis van je historie en de aanwezige kennis hoef je alleen nog maar te klikken. Lekker makkelijk! Zie de video op deze pagina. https://biggerpan.com

#7 Hover. De nieuwe selfiestick van de toekomst. Video op de homepage. http://gethover.com

#8 Tribe 2.0. Video berichten service met Augmented Messaging. We kennen allemaal augmented reality. Een overlay van een digitaal element in de echte wereld. Denk aan app’s als Layar of de geldmachine app van de banken. Je zet de camera aan en je ziet in beeld digitale informatie over huizen die te koop zijn of waar de dichtstbijzijnde geldmachine is. Nu is er weer een nieuwe wending aan het begrip “augmented” als in augmented messaging. In de berichtendienst van Tribe krijg je via artificial intelligence de noodzakelijke aanvullende informatie tijdens het videogesprek. Of het nu mensen zijn, afspraken voor de agenda op mooie video’s op YouTube. Leuke ontwikkeling en een mooi begrip om mee te scoren! Kijk voor de video hier: https://www.youtube.com/watch?v=E6N6MZJstZ0 Wil je info over Tribe 2.0 dan moet je hier zijn: http://tribe.pm

#9 Viewedit. Het zit al in de naam. View it en Who viewed it. Viewedit is een nieuwe tool die je de mogelijkheid geeft om je computerscherm op te nemen middels een handige tool. Zo ook een beeld van jezelf via de camera. Vervolgens kan je de video die je dan hebt gemaakt verspreiden via social media of via de mail Als iemand je video heeft gezien (via de mail) krijg je een bericht dat de video is bekeken. Meer info: https://viewedit.com Het kopje see Viewedit in action geeft je toegang tot een video die je alles even laat zien.

#10 Facebook en Work. Je kon er natuurlijk op wachten. Naast de enorme markt voor consumenten is er natuurlijk ook een enorme markt voor “werk”. En sinds deze week is er dan ook een toepassing voor Facebook Work. De mogelijkheid om niet alleen prive Facebook te gebruiken maar nu ook samen met je collega’s te “werken” binnen facebook. Gratis, en dus goedkoper, dan alle andere toepassingen. En omdat we al gewend zijn aan de toepassingen van Facebook kon dat nog wel eens een interessante tool gaan worden. Kijk hier naar het verhaal van Facebook Work. https://workplace.fb.com

Tot zover. Tot volgende week.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s