Nieuws van de week.29 oktober 2016

O’G3NE naar het songfestival. Prinses Irene niet blij met de biografie over haar moeder. Hillary en lekkende mailtjes en dan is het vandaag ook nog eens de Nacht van de Nacht.  Dan is er gelukkig altijd weer de met van alles over van alles weekupdate!

#1 Ooshop. Wat een origineel idee! Ooshop is de online winkel van Carrefour. Om de shop te promoten is er een samenwerking geweest tussen Ooshop en La Parisienne, het runevent voor vrouwen in Parijs. Duurzaam, snel en persoonlijk. Zou me niet verbazen als dat ook elementen uit de merkidentiteit van Ooshop zijn. Wat overigens als er flesjes bier of frisdrank tot de bestelling behoren? Kijk voor de video op deze pagina http://www.springwise.com/french-online-retailer-makes-deliveries-using-runners/

#2 The 2016 state of digital Content. De altimeter group is al jaren een vooraanstaand adviesbureau in de digitale wereld. Gedurende het jaar publiceren zij relevante onderzoeken naar tal van terreinen binnen de wereld van marketing en communicatie. Hun laatste rapport gaat over de staat van digitale content in relatie tot de manier waarop het wordt bedacht, gemaakt en verspreid in de digitale wereld. Gelet op de wereldwijde omvang van deze studie geeft het een mooie momentopname van de huidige status. Downloaden van het onderzoek kan via deze link:  http://www.altimetergroup.com/pdf/reports/The-2016-State-of-Digital-Content-Altimeter.pdf

#3 Factchecker. Wie kent het dilemma niet van het bepalen van de omvang van de doelgroep? Hoeveel mannen en/of vrouwen hebben interesse in X en wonen in de provincie Y of in de Stad Z? Dan is er nu een oplossing! De Factchecker van de Persgroep levert data uit CBS, NOM, GfK DAM en Motivaction Mentality. De Factchecker is een speelse tool voor marketeers en ondernemers, en iedereen die meer te weten wil komen over zijn doelgroep. Van leeftijd en opleiding tot interesse in uitgaan en hoe vaak er geklust wordt. Ik vraag me af of zij deze data zomaar mogen gebruiken maar tot het moment dat het wellicht verboden wordt hebben wij er weer een mooie tool bij. http://factchecker.persgroep.nl/#!&view=province

#4 Facebook Conversation Starters. Facebook heeft in een kleine groep gebruikers van Facebook Messenger een nieuwe tool geïntroduceerd. Het heet Facebook Conversation Starters. De tool geeft je topics die je kunt gebruiken om een gesprek te starten op basis van de informatie die Facebook van die heeft. Ja ja. Worden we daar blij van? I’am not so sure! https://techcrunch.com/2016/10/17/facebook-messenger-tells-you-what-to-talk-about-with-conversation-topics-feature/

#5 Snapchat. Nieuw gepubliceerd onderzoek onder 10.000 Amerikaanse tieners (gemiddelde leeftijd 16 jaar) laat zien dat Snapchat nu het nummer 1 platform is voor de teens. Snapchat heeft Instagram inmiddels ingehaald. De verwachtingen zijn dat deze trend ook in Nederland zichtbaar is. Zie hier de infographic. http://www.piperjaffray.com/private/pdf/TSWT_Fall_2016_Infographic.pdf

#6 Smiling Face. Even om de betrekkelijkheid van alles weer helder te krijgen. Een mooie video die eerst uitzoomt naar triljoenen lichtjaren weg om vervolgens weer helemaal in te zoomen op atomic nucleus. Een van de kleinste deeltjes in ons lichaam. Mooi gemaakt en absoluut even het kijken waard. https://www.youtube.com/watch?v=zejpvgl9rho

#7 Clara. Weer een leuke intelligente toepassing. De virtuele hulp die je agenda plant. Neem “Clara” mee in je emailgesprekken en “zij” zorgt voor een passende plek in de agenda. Je kunt “Clara” nu even gratis uitproberen voordat je besluit om een abonnement aan te schaffen. Wel een tool waarbij ik me de voordelen ervan kan voorstellen. https://claralabs.com

#8 Pixabay. En daar is er weer een. Eens in de zoveel tijd komt er weer een nieuwe fotodatabase voorbij die de moeite van het melden waard is. Pixabay is er weer zo een. 780.000 gratis afbeeldingen, vectoren (grafische voorstelling die opgebouwd zijn uit eenvoudige meetkundige objecten), illustraties en video’s. Altijd handig voor een goede presentatie of als visuals voor social mediaposts. https://pixabay.com

#9 Google Jamboard. Vanaf 2017 beschikbaar voor verkoop maar wel vast het vermelden waard. Google Jamboard is een touchboard dat je tijdens meetings, of op andere plekken in de organisatie, kunt gebruiken als whiteboard. Een slim whiteboard want de teksten die je met pen schrijft worden direct omgevormd in echte letters. Je kunt alles van het web halen en meteen plakken op het scherm. Maar nog interessanter is de optie dat mensen waar ook ter wereld kunnen meewerken omdat zij het jamboard kunnen zien op hun mobiel of laptop. Gaaf! https://blog.google/products/g-suite/jamboard-whiteboard-reimagined-collaboration-cloud/

#10 Happiness of Usefulness? Dit kwam deze voorbij via Facebook. Zonder belerend over te komen vond ik het de moeite waard om dit verhaal toch een mooi plekje te geven in de lijst van deze week.  The Purpose Of Life Is Not Happiness: It’s Usefulness. http://dariusforoux.com/happiness-usefulness/

 

Tot zover, tot volgende week!

Leave a comment