Nieuws van de week. 7 januari 2017.

Hallo 2017! Velen van jullie zullen de eerste werkweek er al weer op hebben zitten en daarmee het nieuwjaar gevoel al weer wat zijn kwijtgeraakt. Wij pakken in ieder geval de draad weer op om jullie het komende jaar weer te voorzien van de nieuwste, leukste, interessantste, opvallendste en handigste tips in het “van alles over van alles” overzicht. Word 2017 een bijzonder jaar? Geen idee! We halen op 31-12 het net op. Beste wensen voor iedereen en maak er een mooi jaar van!

#1 Wie is de Mol? Het is weer januari. Kerstboom de deur uit. De lege flessen liggen in de glasbak en we zijn weer vol gas begonnen aan het in vorm brengen van het lichaam. Daarover later meer. 2017 wordt het jaar van AI. Artificial Intelligence. In steeds meer apparaten kunnen we deze technologie gaan tegenkomen. En wat is het dan leuk om een artikel te lezen over een van de meest favoriete series, die vanavond weer gaat beginnen, waarin iemand gewoon op basis van beschikbare foto’s en denkwerk bedenkt wie….…..de mol is! https://www.vice.com/nl/article/ik-bepaalde-wie-de-mol-is-aan-de-hand-van-de-persfotos-van-de-kandidaten?utm_source=vicefbned

#2 LEGO Boost. Respect. Wat knap dat een merk je iedere keer weer zo kan verwonderen. We hebben het hier of LEGO. Maar hoe onwaarschijnlijk knap dat ze keer op keer in staat zijn om mee te bewegen met iedere nieuwe ontwikkeling. Afgelopen woensdag introduceerde LEGO tijdens de CES (de grootste Consumenten Electronica Show van de wereld) het product Boost. Spelen met LEGO stenen en tegelijkertijd code schrijven om te leren programmeren. Voor kinderen van 7 jaar en ouder en vanaf dit najaar in de winkel. Hier een korte video met wat Boost is. Kijk eens hoe gaaf! https://www.youtube.com/watch?v=a2AJGz11Jzo En dat het klopt bewijst dit persbericht waarbij vooral aandacht aan de linker bovenzijde waar de missie van LEGO prominent op de pagina staat: “To inspire and develop the builders of tomorrow” Wat is dit een uniek bedrijf! https://www.lego.com/en-us/aboutus/news-room/2017/january/lego-boost/

#3 Chatbot. We hebben het al een paar keer aangehaald. 2017 wordt het jaar van AI. Eén van de componenten die we dus steeds vaker zullen gaan tegenkomen zijn de chatbots. Geladen door AI zijn chatbots in staat om de primaire klantenservice te vervullen en voorlopig de meest eenvoudige en primaire vragen van klanten te beantwoorden. Wat is nu precies een chatbot en wat zijn de “do’s en don’ts”. Een handig en leesbaar verhaal vind je hier: http://adage.com/article/media/cmo-s-guide-chatbots/307199/?utm_source=digital_email&utm_medium=newsletter&utm_campaign=adage&ttl=1484077321?utm_visit=978898

#4 Amazon. Wanneer twee honden vechten om een been, loopt de derde ermee heen. Een spreekwoord wat we allemaal wel kennen. En eigenlijk zien we dit proces ook vandaag de dag in het echte leven gebeuren. Als we denken aan technologie dan denken we meestal aan bedrijven als Google, Apple of Microsoft. Maar de letterlijke derde is in dit geval misschien wel Amazon. Stilletjes stopt deze gigant overal zijn tentakels is. Sneller (en vaak beter) dan Google en Apple. Hier een mooi verhaal daarover: http://www.vox.com/new-money/2016/12/28/13889840/amazon-innovation-google-apple

#5 Scanning your body. Januari. Bodywork. Weegschaal. En dan langzaam de onsjes zien verdwijnen. Niet echt motiverend hebben ze bedacht in de USA. Kan dat niet beter? Dus nu is er de bodyscan die je precies laat zien wat het effect van al dat zweet is. Waar is het verdwenen op je lichaam en wat is de kleinste omvang van je taille nu geworden? En dit alles is niet geheel onlogisch. Spieren zijn nu eenmaal zwaarder dan vet. Maar vet neemt 20% meer volume is. Dus als je echt wil weten hoe het er met je lichaam voor staat dan is de bodyscan een betere optie dan de weegschaal. https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-12-28/how-body-scanning-became-the-latest-health-club-must-have

#6 VR, Dating en Seks. Als je wil weten of er voor een nieuwe technologie toekomst is dan moet je altijd even kijken naar de aanwezigheid van de porno-industrie. Als die er vol in gaan dan kan het bijna niet anders dan dat er vanzelf vraag gaat ontstaan. Deze industrie is vaak de eerste die nieuwe toepassingen ontwikkelt voor een nieuwe technologie. En dat trekt weer mensen en als er mensen zijn ontstaat er een markt. In de wereld van de erotiek, dating en Virtual Reality ontstaan dus weer nieuwe dimensies die voor een gedeelte op een andere manier weer terug zullen komen in het normale leven. Daarom is het altijd interessant om te bekijken wat voor deze industrie de verwachtingen zijn voor 2017? https://www.fastcompany.com/3066835/tech-forecast/heres-what-dating-tech-will-look-like-in-2017

#7 Kuri. Een robot als klein broertje. Lief! http://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/1/3/14128376/kuri-robot-home-release-mayfield-robotics

#8 Social Media 2017. Het jaarlijkse overzicht van Marketing Facts gemaakt door Danny Oosterveer. Handig om weer even alle laatste cijfers op een rijtje te hebben. http://www.marketingfacts.nl/berichten/social-media-cijfers-anno-2017

#9 Voorspel de kracht van een online advertentie! Zo vlak voor Kerst kwam er een interessant rapport uit. IPG mediabrands heeft in samenwerking met Google onderzoek gedaan naar 9000 online advertenties en met behulp van machine learning gekeken naar de vraag of er data zijn die iets kunnen zeggen over het mogelijke effect van de online advertentie. De belangrijkste conclusies zijn: Size does matter: the bigger ad format the better the results, Horizontal is the best shape, The best colors to use are blue and black, A logo adds value and increases CTR, A call to action works: ‘win’ or ‘bekijk’ work best. De resultaten van dit onderzoek vind je hier: http://www.mediabrandsadvision.nl/docs/Mediabrands%20Advision%20Report%202016.pdf en wil je even snel een check doen dan kan dat hier: http://www.mediabrandsadvision.nl

#10 Sketchar. Heb je altijd al willen tekenen dan kan dat nu met behulp van augmented reality. http://sketchar.tech

Tot zover. Tot volgende week!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s