Nieuws van de week. 14 januari 2017

Weer een week vol emotie. The Medal of Freedom versus The Golden Shower Award! Maar het meest opmerkelijke was in mijn ogen de tweet van de President Elect over een commercieel bedrijf. Een merk. In deze tweet schrijft Mr Trump de volgende tekst: “Thank you to Linda Bean of L.L.Bean for your great support and courage. People will support you even more now. Buy L.L.Bean.” De toekomstige president in een Branded Entertainment rol! Niets is meer onmogelijk! (https://twitter.com/realDonaldTrump/status/819541997325316096 )

Mocht je meer over dit verhaal willen lezen kijk dan hier: https://www.nytimes.com/2017/01/12/us/politics/linda-bean-ll-bean-boycott.html

#1 Trendrede 2017! Sinds een paar jaar hebben we een mooi stel mensen die ieder jaar de Trendrede schrijven. Waar gaan we heen in 2017? Wisten we het maar zou ik dan denken maar gelukkig denken deze mensen dat te weten. Zelfs de zinnen zijn dermate trendtechnisch dat je ze vaak meerdere malen moet lezen om de trend te ontdekken. Dat zal natuurlijk ook wel weer een trend zijn. Zo ook bijvoorbeeld deze zin: “We dreigen te vervallen tot een samenloze leving”.

Anyway, klik hier voor de trendrede van 2017: http://trendrede.nl/wp-content/uploads/2017/01/Trendrede2017.pdf

#2 De Toekomst van werk. TNO heeft een whitepaper gemaakt (al in oktober vorig jaar) met daarin de invloed van technologische ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Het draait om een dynamische fit tussen werk en werknemer, waarbij werknemers optimaal inzetbaar zijn en blijven. Dit kan door middel van ontwikkeling van de werknemer, (her)ontwerp van functies en taken of een betere benutting van menselijk kapitaal.

Meer weten, downoad hier de whitepaper: https://time.tno.nl/nl/artikelen/een-kijkje-in-de-toekomst-van-werk/

#3 Adverteren op Facebook. Likeconomics heeft een werkelijk prachtig document gemaakt waarin je alles kunt vinden over het adverteren op Facebook. Van de verschillende advertentievormen tot de targeting opties en de campagnestructuur. Ook nog inclusief een handig tools overzicht. Kortom wil je iets doen of wat je al doet verbeteren als het gaat om Facebook kijk dan hier voor alle info!

http://www.likeconomics.nl/adverteren-op-facebook/

#4 Einde van de banner in 2025. De deputy editor and digital strategy head (Tom Standage) van de The Economist voorspelt het einde van display advertising (banners) in 2025. Of hij dit doet vanuit een uitgevers standpunt of een marktstandpunt is niet helemaal duidelijk. Maar als je het verhaal goed leest is dit zeker een valide punt. Dit schema van de inkomsten Q3 2015 en 2016 geeft je een beeld van de twee grote jongens (Facebook en Google) versus de rest van de totale markt!!! Groeicijfers Google 1,6 miljard oftewel 54%, Facebook 1,3 miljard oftewel 45% en de rest van de markt 40 miljoen oftewel 1%! (https://twitter.com/jason_kint/status/816264079509770241)

Ik snap de druk op de markt en misschien wel het einde van de banner in 2025! http://www.pressgazette.co.uk/economist-digital-strategy-chief-we-expect-display-advertising-to-have-disappeared-by-2025/

#5 2017 The year of the voice. De CES (Consumer Electronics Show) is weer voorbij. Zelfs Nederland had er dit jaar onder de vlag van Start-Up delta een eigen paviljoen. (http://nos.nl/artikel/2151702-kamp-blij-met-grote-delegatie-op-techbeurs-in-vegas.html) De grote take-out van de CES was echter dat er voor het eerst in jaren minder nadruk lag op de schermen. Groter, platter, doorzichter, opvouwbaarder enz was een beetje de trend. Dit jaar was het verschuiving naar voice. De stem als gezichtsloze computer. Interessant om dan te ontdekken wie de leiders in dat domein zijn. Apple met Siri of Google met Google Home of toch Amazon met Alexa? Lees hier wat de snelheid is waarmee Amazon zich ontwikkelt (https://www.jwtintelligence.com/2017/01/ces-2017-year-voice/?mc_cid=ee07acd165&mc_eid=37a8ecc5ba) en hier als je wilt zien wat de meest gebruikte Alexa opdrachten (skills) zijn.. https://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=13727921011

#6 Snappr. Hoe goed is je LinkedIn profiel foto? Leuke vraag maar is die dan te beantwoorden? Zeker. Probeer Snappr maar eens. Dan krijg je niet alleen een response op de kwaliteit van je profielfoto maar ook een aantal tips om die te optimaliseren. Mist dat noodzakelijk is natuurlijk. Dus durf je de test aan? Klik dan hier.. https://www.snappr.co/photo-analyzer/

#7 Pinjas voor daklozen. Een wereldprimeur in Nederland. Wil je geld geven aan een dakloze maar geen klein geld op zak? Dan kan dat nu met de pinpas en contactloze betaling. Een pinjas zorgt voor de transactie. De opbrengst kan alleen worden omgezet in een maaltijd, bad of slaapplek bij samenwerkende opvanginstellingen voor daklozen. De gever weet daardoor zeker dat zijn euro goed wordt besteed. http://www.parool.nl/4438424/?

#8 Thim. De slaap trainer. Kan je leren in slaap te vallen als je dat wil? Volgens professor Leon Lack is dat zelfs heel erg goed. Je slaapt uiteindelijk 30 minuten eerder en 70 minuten langer. Ook handig voor powernaps. http://thim.io

#9 Uber Movement. Een mooi voorbeeld van het beschikbaar stellen van data zodat derden daar weer iets moois mee kunnen doen. (of is het in dit geval een slim geplande actie om de reputatie van Uber een beetje te verbeteren?). Anyway, Uber maakt alle traffic data binnenkort beschikbaar voor iedereen die daar iets mee kan doen. Stedenplanners, travelspecialisten of gewoon burgers die het leuk vinden om Mash-Ups te maken. Mash-Ups zijn samenvoegingen van verschillende databases die dan weer tot nieuwe inzichten kunnen leiden. Meer weten? https://movement.uber.com/cities

#10 Aura. Mindfulness en Artificial Intelligence? Kan dat samengaan? Maar zeker. Nu is er Aura. Voorlopig nog alleen voor iOS maar binnenkort ook voor Android. In 3 minuten sessies kan je even helemaal tot rust komen en je ervaring/review op die drie minuten zorgt voor een steeds betere invulling van de sessies. Zo optimaliseer je de experience tot die helemaal en optimaal bij jou past!  https://www.aurahealth.io

Tot zover. Tot volgende week!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s