Nieuws van de Week. 18 juni 2017.

Zullen we zeggen dat het gewoon warm was vandaag. Dat is een mooie aanleiding voor het echte nieuws van de afgelopen week in de Van Alles over Van Alles week update!

 #1 Tim Ferriss. Wat zorgt ervoor dat we soms niet deon wat we eigenlijk wel zouden moeten doen. Waarom denken we rechtsaf en doen we linksaf? Waarom bedenken we later dat ons primaire gevoel toch goed was en kunnen we niet begrijpen dat we toch voor die andere optie gingen? Tim Ferriss staat ook op het TED podium. Tim Ferriss is een zeer succesvol auteur van zelfhelp boeken zoals de 4-urige werkweek, het 4-urige lichaam en de 4-urige chef. Naast de geweldige podcasts staat hij nu ook op het TED podium met een mooi (autobiografisch) verhaal over wat je kan doen om te voorkomen dat…

#2 Social Mix. De veranderingen in het sociale medialandschap hebben steeds meer impact voor marketingcommunicatie. We zien heel voorzichtig een afname van de grote platformen naar meerdere kleinere platformen. Marketeers moeten deze ontwikkeling nauwlettend volgen om aansluiting te blijven houden met de doelgroep. Een van de mogelijkheden is om hernieuwde aandacht te besteden aan het realiseren van organisch bereik in plaats van gekocht bereik. Owned Reach ipv Paid Reach! Want uiteindelijk zijn er steeds meer opties en mogelijkheden. Wil je hiervoor wat inspiratie dan is hier een zeer uitgebreid en inspirerend slidedack van Simon Kemp.

#3 Basisinkomen. De eerste resultaten van de test met het Basisinkomen in Finland zijn binnen. Na vier maanden blijken de mensen die deelnemen zich al beter te voelen.

#4 Internet of insecure things. Mikko Hypponen is een veelgevraagd spreker de laatste tijd. Met in ons achterhoofd de uitbraak van de WannaCry epidemie is er steeds meer aandacht voor de onveilige kant van het internet. In zijn verhaal dat hij heeft gehouden tijdens de laatste aflevering van The Next Web laat hij een aantal mooie voorbeelden zien van de dingen die kunnen gebeuren bij een uitbraak van een computervirus epidemie.  Maar volgens Hypponen is de blockchain straks de echte en noodzakelijke innovatie. Hypponen: “While it may seem pretty obvious once people understand it, what makes it so innovative is because it “wasn’t obvious until after it was invented.”

#5 Facebook Advertising Guide. Vind je adverteren op Facebook moeilijk of weet je niet precies hoe je dat moet doen…hier is de oplossing. De ultieme Facebook Advertising Guide!.

#6 Promo. Een nieuwe manier om heel eenvoudig marketing of communicatievideo’s te maken: Promo. In drie stappen ben je klaar. Kies bestaand beeld uit de database, zet er tekst overheen, kies de passende muziek en klaar ben je. Bekijk de video op de homepage en je snapt het systeem. Hier gratis testen.

#7 Headspace. “Learn to meditate and live mindfully” Dit is de boodschap van Headspace. Honderden thema sessies over alles van stress tot slapen. Helemaal gericht op mensen met een drukken agenda en zelfs een SOS service in geval van een spontane noodzaak. Mooie toepassing van technologie met een persoonlijke relevantie. Kijk hier voor het verhaal van Headspace en op deze pagina vind je de links naar de App stores van Apple en Google om de gratis testversie te downloaden.

#8 Taskful. Aangezien wij het over het algemeen nogal eens druk hebben is hier weer een nieuwe “to do” app. Voorlopig nog alleen voor de iPhone maar voor $1,99 heb je een prachtige mooi vormgegeven applicatie die zoals ze zelf zeggen “werkt”. De to-do lijst is slim opgezet, geeft aan waar je bent in de werkzaamheden en filtert de dagen en taken.

Als je geïnteresseerd bent neem je hier even een kijkje.

#9 Magic Leap. Er is weer een update van Magic Leap. Inmiddels is er meer dan één miljard dollar in deze club verbrandt. En met plukjes komt er informatie naar buiten over de huidige stand van zaken. Maar als Magic Leap het voor het zeggen heeft dan zit iedereen binnenkort aan de MR. Geen AR als in Augmented Reality of VR als Virtual Reality maar MR als in Mixed Reality.

#10 Supermarkt van de toekomst. De supermarkt van de toekomst is zelfrijdend en wordt geleid door Artificial Intelligence.

Tot zover. Tot volgende week.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s